PWMapEdit 1.2.2 Редактор карт в Perfect World

robots

Активный пользователь
Пользователь
Регистрация
8 Окт 2019
Сообщения
51
Реакции
41
Редактор карт игры Perfect World с возможность сохранения (гео) *.bht
Также можно открыть (PW,JD,FW,ESO)

2019-10-10_13-04-35.png 2019-10-10_13-05-12.png


Файлы были взяты с простор интернета.

Прогрмма отличная, но прожерливая в плане ресурсов системы.
Есть еще более новая версия, но на сколько извенстно автор не продает.

V1.2.2 Release
============================
* - FIX: Add dialog

V1.2.1 Release
============================
* - FIX: Collision Data Correction
* - Water rendering (only visual display)

V1.2.0 Release
============================
* - Added Editing Trees support
- Add/Remove/Move for SpeedTree trees. There is no rotate function as there is nowhere in the game files to support a rotation.
* - Rendering Optimizations
* - Desktop Icon Added to installation
* - Removed JWrapper dependency
* - Ether Saga Mode Added
* - FIX: first time setup of preferences crashing app. Leaving horizontal and vertial movement speed at 0.

V1.1.1 Release
============================
* - FIX: Object collision hulls sometimes leaving "holes" which player falls through in game client.

V1.1 Release
============================
* - FIX: Collision Box display error after rotating and saving an object
* - FIX: When moving an object, the block references are now modified to accurately fade in/out in client
* - Editor will run in a demo mode until a license has been purchased. Demo mode has limited
function but will demonstrate the capabilities of the editor.

V1.0 Release Ready
============================
* - Added scaling of world objects
* - Added map.bht export

V0.6 Update
============================
* - Resolved client crashing when adding and removing objects

V0.5 Update
============================
* - No longer need to extract pck files. (only tested with PWI pck but should work for JD and FW)
* - Optimized Loading of client files
* - Progress Indicator now shows progress of loading a map
* - Reduced memory usage
* - Now saves all client files to an output folder for easy identification of what changed
* - Added feature to enable/disable the minimap
* - Added slider to adjust how far away to render objects

Known Issues
==============================
* - Object collision hulls sometimes leaving "holes" which player falls through in game client. I am working on resolving this issue.
Navigation
=======================================
w,s,a,d keys will move camera around in the usual way
right click drag will reposition the camera without moving
up, down arrow will raise or lower the camera


Edit Instructions
=======================================
Any files modified are saved to the Output Folder set in the preferences dialog. The editor
will check this folder for new versions of files prior to reading from the element folder.

- After loading a map, click an object to select it. You will find repositioning arrows at the top of the object. Click and drag to reposition the object.
- Hold Ctrl key while an object is selected to change to rotate mode. Click and drag one of the rotate arrows to reposition the object.
- Adjust the slider in the Object window (bottom right) to change the size of the object.
- To remove an object, right click the object while it is selected and choose Delete
- To add
- After moving an object on the map, click the Model Save button in the lower right corner to save the object. Click cancel to revert to the last saved or original file.
- After adding or removing an object, click the Map Save button at the upper left to save the map files. Click cancel to revert the map files to their last saved or original state.


Applying changes to the client & server
=======================================
- Once all changes are saved click Export map.bht.
- Copy any modified or new litmodels to your game folder for repackaging. Repack your litmodels.pck.
- Copy the maps folder into your element client maps folder
- Copy all map.bht files to your server, restart any affected maps.


NOTES
==========
Virustotal

View hidden content is available for registered users!
 
Последнее редактирование модератором:
данная версия частенько багает коллизию (объект в 1 месте, его невидимая непроходимость в другом) если
1) часто манипулировать объектом в пространстве
2) меняете размер (тут функция кривая, ибо в дальнейших версиях более новых автор софта ее сам же и выпилил)
3) альхамдуллилях
ну и да, есть уже более новая версия у автора, платная.
 
@Adolf, но он ее не продает
 
тема ушла в архив, обнов не будет?
 
Лицензию автор обновляет
 
По поводу более новой версии: более новая действительно есть,
по поводу продажи: автор продает, стоимость программы 90$
 
да конечно. перед покупкой убедитесь что Ваше железо и OS поддерживается программой, были случаи когда у покупателя прога не запускалась то ли из-за железа толи из-за винды.
skype: narrowengineer
 
@Afer1st, может кто поделится какая сейчас версия, и что нового
 
По поводу версии ни чего сказать не могу, данных о версии нет, это уже другой редактор, по поводу нового тоже ответить сложно по причине того что другим полноценно не работал, что может:
1. добавление/удаление/ клонирование/перемещение объектов (это явно не ново)
2. текстурирование террейн, бокса неба.
3. имеется редактор ландшафта (рельеф можно изменить координально)
4. редактирование .dhmap и .rmap
5. генерирование всех серверных файлов кроме .sev файлов и npcgen.
Теперь о минусах, очень требователен к видеокарте, при редактировании/генерировании серверных на GeForce 1050TI 4Gb fps с 250 часто проседает до 1 кадра, после чего нередко вылетает но остается в диспетчере и не слабо так грузит систему, после каждого вылета необходимо снимать задачу и повторно запускать приложение
Скриншот 25-05-2020 140114.jpg
 
  • Like
Реакции: root
Можно Вас попросить снять не большое видео редактора, хотелось бы увидеть больше перед покупкой.
 
на моей видеокарте это сделать будет крайне проблематично, при работе с Angelica Map Editor мне приходится закрывать все работающие приложения, если б у меня был ПК может работало б нормально но так как у меня ноутбук то приходится себя ограничивать, свяжитесь с автором, у него есть несколько видео по редактору но замечу что автор американец потому все будет на англ
 
Последнее редактирование:
Всё, теперь из этой игры можно официально сделать что-угодно. приехали
 
I develop map editor on an AMD RX580 which is low / mid range gpu. In the most demanding area in PW - A78, here is my FPS. It is a 64-bit application so you would need at least 64-bit windows and a mid range gpu. Lots of new features and much better controls compared to original version.

Here are a few video links as well.


1590692518707.png
 
  • Like
Реакции: root
这个版本经常会发生碰撞(一个物体在一个地方,它的不可见障碍物在另一个地方),如果
1)经常操纵空间中的物体
2)改变大小(这里函数是弯曲的,因为在较新的软件的后来版本中作者自己把它剪掉了)
3) 真主保佑
嗯,是的,作者已经有了一个更新的版本,付费版本。
请问如何联系该软件的作者,我想购买。
 
我在 AMD RX580(低/中档 GPU)上开发地图编辑器。在PW中要求最高的区域——A78,这是我的FPS。它是 64 位应用程序,因此您至少需要 64 位 Windows 和中档 GPU。与原始版本相比,有许多新功能和更好的控制。

这里还有一些视频链接。


Посмотреть вложение 625
请问如何联系该软件的作者,我想购买。
 

Реклама

Сверху